Partener de implementare
Educație

BCR parchează camionul educației financiare în Piața Universității din București

Distribuie pagina pe

BCR, în parteneriat cu BCR Leasing și Fundația Vodafone România, lansează astăzi un program itinerant de educație financiară interactivă care se adresează copiilor cu vârste între șapte și 14 ani, intitulat Școala de bani pe roți. Cu ajutorul său, copii cu vârste între șapte și 14 ani din întreaga țară vor beneficia gratuit de ateliere distractive în care vor învăța noțiuni financiare de bază. Acest demers pe termen lung reprezintă o componentă a programului național de educație financiară al Băncii Comerciale Române – Școala de bani, program care se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie.
 
“Educația financiară e cu atât mai eficientă cu cât începe mai devreme. Vrem să îi învățăm, de la vârste fragede, că banii se câștigă greu, prin muncă și se pot cheltui foarte ușor dacă nu suntem suficient de conștienți de cum ar trebui să îi gestionăm.
Școala de bani pe roți a fost concepută pentru a-i ajuta pe cei mici să se bucure de o experiență completă în timpul căreia vor înțelege mai ușor concepte și noțiuni financiare, prin joc, fără să fie nevoiți să asculte definiții sau formule. Ineditul camion ne permite să scoatem educația financiară din clasă, să o facem accesibilă copiilor din întreaga țară și să îi familiarizăm cu noțiuni de bază provocându-i la joacă“, a declarat Sergiu Manea, președintele executiv BCR.
 
În grupe de câte 15, timp de o oră și jumătate, copiii vor avea oportunitatea să exploreze lumea banilor și să parcurgă cinci etape ale informării și conștientizării, toate aceste etape având aliați de nădejde: jocurile, interacțiunea și voia bună. În timpul atelierului, care se va desfășura într-un camion inedit, cei mici vor investiga categoriile de cheltuieli și bugetul personal, vor dezbate valoarea banilor și a obiectelor și vor înțelege că aproape toate procesele economice sunt conectate pe plan global. Școala de bani pe roți recurge la învățarea experiențială și jocuri pentru a-i ajuta pe cei mici să acumuleze cunoștințe într-un timp foarte scurt. Pentru a se înscrie în acest program, cei interesați pot accesa pagina pentru înscrieri: https://www.scoaladebani.ro/peroti/
 
„Educația este unul din cei patru piloni principali ai activității Fundației Vodafone România. Implicarea noastră în domeniul educației este un angajament pe care ni l-am luat în urmă cu 19 ani, când ne-am început activitatea. Din acel moment ne implicăm activ, an de an, în programe și parteneriate dezvoltate în întreaga țară, având ca principal obiectiv îmbunătățirea accesului la educație al copiilor și tinerilor, indiferent de mediul din care provin. Prezența Fundației Vodafone România în susținerea acestui proiect este un pas natural pe care îl facem și care completează diversitatea activităților educaționale în care ne-am implicat până acum. Am găsit așadar foarte ușor punctele comune care ne-au adus alături de BCR, în acest parteneriat”, a declarat Angela Galeța, Director Fundația Vodafone România.

Potrivit unui studiu ad-hoc realizat de BCR, cei mai mulți dintre părinții din București declară că nu le dau bani de buzunar copiilor. De regulă, cei care le dau fac asta săptămânal, oferindu-le celor mici în medie peste cinci lei pe zi. Conform declarațiilor copiilor, cei mai mulți primesc aceste sume începând de la vârsta de șase ani. Majoritatea părinților spun că le dau bani celor mici după ce aceștia împlinesc șapte ani, destul de târziu, mai ales în contextul în care 95% din educația financiară a românilor provine din familie. La nivel național, avem un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, iar planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru.

Noul program de educație financiară interactivă dedicat copiilor cu vârste între șapte și 14 ani ilustrează încă o dată preocuparea constantă și investiția consecventă a BCR în ceea ce privește consolidarea cunoștințelor financiare ale romanilor.
În 2016, banca a lansat programul Școala de bani – ore de educație financiară pentru adulți, în cadrul căruia peste 700 de angajați ai BCR au devenit până în prezent profesori de educație financiară și au făcut workshopuri de educație financiară cu peste 8000 de români.
 
În 2015, BCR, Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), Ministerul Educației și Infomedia România au lansat programul "De la Joc la Educație Financiară" sub forma unui proiect pilot prin care 23.000 de preșcolari din șapte județe (București, Sibiu, Dolj, Constanța, Cluj, Timiș, Iași) au primit gratuit suportul de curs (manuale și software), iar 7000 de educatori au fost formați pentru a susține lecții de educație financiară în grădinițe.
 
În plus, BCR a lansat în 2009 campania Școala de Bani cu un proiect care îmbina lecțiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru -“Ghidul de conversație între buzunar și ban”, respectiv “Ghidul de creștere a banilor” - cu elemente de divertisment și instrumente utile în gestionarea portofelului familiei. Totodată, în 2013, BCR și Erste Group Bank, alături de Muzeul Național de Istorie a României și Ministerul Educației Naționale, au derulat proiectul de educație financiară “Fabuloasa lume a banilor”, constând într-o expoziție interactivă și o competiție cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I - VIII. În același an, compania a găzduit în România expoziția “Fabuloasa lume a banilor”, creată de  ZOOM (Kids Museum din Vienna) și Frida&Fred Museum (din Gratz). Aceasta a fost vizitată de peste 40.000 de copii din toate județele din sudul României.
 
*  *

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,8 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 510 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.000 de bancomate şi POS - 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. 

*  *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.700 de angajați deservesc 15,9 milioane de clienți în cadrul a 2.700 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2016, Erste Group deținea active totale în valoare de 206,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,18 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,2%.

BB

Articole asociate

    Bursa Binelui

    Învață cu Bursa Binelui: "Strategia de social media pentru ONG-uri" cu Alex Negrea

    Bursa Binelui lansează seria de webinars ”Învață cu Bursa Binelui” dedicată ONG-urilor înscrise pe platformă.   Primul workshop din serie - ”Strategia de social me...
    Bursa Binelui

    Laura Ionescu va susține webinarul "Storytelling pentru ONG-uri", ultimul din seria Învață cu Bursa Binelui

    Bursa Binelui încheie seria de webinars “Învață cu Bursa Binelui” dedicată ONG-urilor înscrise pe platformă. Ultimul workshop din serie – “Storytelling p...
    Bursa Binelui

    Jan Kroupa: Fundraisingul nu este despre bani, ci despre implicarea oamenilor într-o cauză

    Jan Kroupa își desfășoară activitatea în domeniul filantropiei, este co-fondator al Czech Fundraising Center și invitat la numeroase conferințe internaționale de profil. A urmat un mastera...