• Aproape 50% dintre tinerii absolventi considera ca in Romania tinerii pot obtine cu greu un loc de munca
• Rata somajului este de trei ori mai mare in randul tinerilor fata de media din Romania
• Aproape 85% dintre tineri isi cauta un loc de munca folosind internetul
Noua platforma de e-learning lansata de Banca Comerciala Romana (BCR) in parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Scoala de Valori, care include si oferte de pe piata muncii pentru tineri, are rolul de a contribui la rezolvarea unei probleme actuale: odata ce si-au incheiat studiile, multi tineri se confrunta cu dificultati atunci cand incearca sa isi gaseasca un loc de munca. Obstacolele de care se lovesc sunt cauzate din ce in ce mai frecvent de decalajul dintre necesitatile de pe piata muncii si ceea ce pot oferi studentii in termeni de abilitati, cunostinte si competente.
Laboratoruldecariere.ro este special conceput pentru a incuraja, facilita si consolida legaturile dintre studenti, profesori si persoane din mediul business din Romania, astfel incat abilitatile dezvoltate de tineri sa fie armonizate cu cerintele existente pe piata muncii. Noua platforma va contine mai multe module de e-learning de baza care trebuie parcurse pe rand de catre studenti. Acestia vor da un test la finalul fiecarui modul si, in functie de trecerea lui, li se va permite accesul la urmatorul modul. Totodata, pe masura ce parcurg fiecare modul, studentii pot vizualiza si aplica la mai multe internshipuri, care vor fi afisate in functie de etapa de e-learning in care se afla.
Tematica modulelor variaza de la time management la modalitati de a-ti construi un CV si de a cauta un loc de munca sau internship. Ulterior, studentii vor avea acces la o multitudine de module de e-learning gratuite care vor varia de la limbi straine la cursuri de initiere in marketing, spre exemplu.
Platforma lansata de BCR in parteneriat cu Scoala de Valori se bucura de sustinerea autoritatilor de profil din Romania, printre care Ministerul Tineretului si Sporturilor, si de cea a organizatiilor studentesti, precum Consiliul Tineretului.
„In Romania exista o problema serioasa de integrare a tinerilor pe piata muncii, in timp ce economia are nevoie de premise de crestere sanatoasa in viitor. Acum avem la indemana mijloacele necesare in mediul digital pentru a raspunde provocarilor economice, de formare si educare a tinerilor. Bancile prin natura activitatii lor au capacitatea sa inteleaga si sa conecteze segmente foarte diferite de clienti, nevoile si potentialul lor economic, si de aceea pentru noi, BCR crearea de valoare economica prin investitii in educatie pentru angajabilitate, este o extensie fireasca a activitatii noastre.
Ne bucuram, in acelasi timp, sa constatam ca institutiile publice inteleg rolul companiilor private si al parteneriatelor pentru rezolvarea unor probleme de interes national si incurajeaza cat mai multe companii private sa se implice in comunitate. Doar parteneriatele intre mediul public, cel privat si societatea civila garanteaza existenta unor programe menite sa sprijine tinerii, sa ii ajute sa inceapa o cariera in circumstante optime si sa ii ghideze in parcursul lor profesional. Laboratoruldecariere.ro deschide o serie de oportunitati in acest sens, venind deopotriva in ajutorul celor iesiti de pe bancile facultatii si aflati in cautarea unui job si al angajatorilor dispusi sa mizeze pe ideile inovatoare, dedicarea si entuziasmul tinerilor", a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail&Private Banking BCR.
„Laboratoruldecariere.ro este platforma prin intermediul careia orice student isi poate imagina cum poate intra pe piata muncii si unde poate invata cum sa-si dezvolte abilitatile necesare gasirii locului in economie, creandu-si cu inteligenta planul pentru succesul personal si profesional.
Platforma creeaza oportunitatea studentilor de a schimba perspective, de a pune sub semnul intrebarii contextul actual si de a face o diagnoza cat mai clara a realitatii curente, luand in calcul si tendintele viitoare. Astfel, cu ajutorul platformei, studentii stabilesc noi destinatii pentru cariera, mai ancorate in realitatile viitoare, devenind mult mai pregatiti in a face fata volatilitatii, incertitudinii, complexitatii si ambiguitatii pietei muncii cu care acestia incep sa intre in contact”, Silvia-Dana Bogdan, Head of Corporate Engagement Scoala de Valori.
La ora actuala, potrivit unui studiu BCR, 48,17% dintre respondenti considera ca in Romania tinerii pot obtine cu greu un loc de munca, iar, conform Institutului National de Statistica, rata somajului este mult mai ridicata in randul proaspetilor absolventi (21,6% fata de media la nivel national - intre 6,5% si 7,4%). Cat despre mileniali, primul pas pe care aproximativ 60% dintre acestia il fac in cautarea unui job este crearea unui profil online.
In ceea ce priveste e-learning-ul, peste 70% dintre tineri declara ca ii ajuta mult in viata personala si profesionala de zi cu zi. 77,7% considera ca e-learning-ul le permite sa descopere subiecte si abordari noi, iar 74.5% recurg la el caci doresc sa exploreze mai multe tematici decat cele cuprinse in curriculumul scolar sau universitar.
***
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand operatiunile de banca universala (retail, corporate & investment banking, trezorerie si piete de capital), precum si societatile de profil de pe piata leasingului, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. BCR ofera gama completa de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor si 511 unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din Romania pe piata tranzactiilor bancare, clientii BCR avand la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM - aproape 2.000 de bancomate si POS - 13.500 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking si E-commerce.
****
Scoala de Valori este o organizatie non-guvernamentala moderna, non-profit, a carei viziune este transformarea Romaniei intr-o societate care genereaza incredere, echilibru si curaj. De aceea, ghidati de valori, ne propunem sa construim caractere puternice pentru viitor prin crearea unei comunitati de tineri autonomi, care actioneaza colaborativ, responsabil si etic. Credem ca puterea de transformare a unei societati sta in educatie si in tineri si de aceea am ales sa ne dedicam tinerilor din Romania.
Web: www.bcr.ro
Bursa Binelui