Bursa Binelui este singura platforma de donatii necomisionate din Romania. Lansata in 2012 de BCR, parte a Erste Bank, identitatea initiala a Bursei Binelui nu comunica potentialul real al acestei platforme, insa proiectul avea nevoie de ceva mai mult decat un nou logo. Auditarea de brand realizata de echipa Rusu+Bortun a relevat faptul ca Bursei Binelui ii lipsea intelegerea corecta a misiunii brandului. Noua pozitionare solutioneaza acest aspect: un produs bancar inovator, cu o misiune umanitara. Daca BCR creeaza valoarea financiara, Bursa Binelui creeaza valoarea civica.
“Pentru fapte bune – donatii in cazul nostru – este nevoie de incredere, iar increderea este construita de un brand care stie sa transmita clar si eficient ce, cum si de ce face. Aici au intervenit cu success partenerii nostri de la Rusu+Bortun, care au reusit in urma unui proces complex de auditare si rebranding sa puna o fata noua, prietenoasa si atractiva platformei Bursa Binelui (www.bursabinelui.ro). Suntem mandri ca avem acum si recunoasterea internationala pentru un proiect bine facut. Multumim pentru profesionalism si dedicare lui Catalin, Adrianei, Ralucai, lui Tudor si lui Ioan de Rusu+Bortun!”, a declarat Nicoleta Deliu, Sef Departament Comunicare Corporativa si Afaceri Comunitare, BCR.
Noua identitate avea nevoie sa fie integrata cu cea a brandului BCR, dar in acelasi timp sa fie sustenabila pe cont propriu. Sub promisiunea unui produs bancar cu zero comisioane, Bursa Binelui promoveaza bunatatea ca un atribut cool, adresandu-se astfel si unui public tanar, conectat la realitatile cotidiene.
“REBRAND 100 este un festival pe care il admiram de multi ani, mai ales cei din echipa Rusu+Bortun care au afinitate cu zona de branding si design, dar nu stiu cum s-a intamplat ca, de fiecare data cand am vrut sa participam, se terminase deja perioada de inscriere. Acum suntem mandri ca, prima oara cand am inscris, am reusit sa si castigam. Ne bucuram ca luam acest premiu pentru un proiect inovator care incearca sa schimbe ceva in societate. Multumim pentru entuziasm si sustinere echipei BCR, iar faptul ca Bursa Binelui creste pe zi ce trece ne da incredere in legatura cu nivelul implicarii sociale din Romania.”, povesteste Catalin Rusu, Chief Creative Partner & CEO, Rusu+Bortun.
Rezultatul are forma unei platforme independente care functioneaza ca un agregator de proiecte ale ONG-urilor din Romania, care se sustin si, indirect, se incurajeaza unul pe altul. In primele 8 luni de la momentul rebrandingului, prin eforturi intense de comunicare realizate de echipa de proiect din partea Fundatiei Gala Societatii Civile si Rusu + Bortun cu ONG-urile, donatorii si voluntarii Bursei Binelui, in site si in pagina de Facebook, numarul de donatii din Bursa Binelui a crescut cu 36%, numarul proiectelor inscrise cu 16%, iar baza de fani de pe Facebook s-a marit cu 30% (perioada octombrie 2014 – mai 2015).
Echipele care au lucrat pentru acest proiect sunt formate din:
Din partea Rusu+Bortun Brand Growers: Catalin Rusu (Chief Creative Partner & CEO), Adriana Lungu (Director Executiv), Raluca Turcanasu (Brand Growing Manager), Tudor Nastase (Brand Designer), Ioan Maxim (Brand Copywriter).
Din partea The Institute si Fundatia Gala Societatii Civile: Irina Florea si Florentina Loloiu.
Din partea BCR: Ionut Stanimir (Director Executiv Directia de Comunicare) si Nicoleta Deliu (Sef Departament Comunicare Corporativa si Afaceri Comunitare).