Partener de implementare
Sanatate

Cristina Grigore, Peditel 1791: Când nu ştii ce să faci, fă bine. Aşa, binele prinde rădăcini

Distribuie pagina pe

Fundaţia Părinţi din România a luat naştere în 2009, iniţial sub numele de Fundaţia Părinţi Clujeni, după experienţa neplăcută a unui tată într-un spital de stat din judeţ. După proiecte de dotare şi modernizare a instituţiilor sanitare din Cluj, au dezvoltat proiectul Peditel 1791, o metodă eficientă de descongestionare a camerelor de gardă supraaglomerate prin suport constant, telefonic, oferit părinţilor în primii ani de viaţă ai copiilor.
 
Vă invităm să aflați din interviul de mai jos, de la Cristina Grigore, Director Executiv al fundației, ce presupune proiectul Peditel 1791, o iniţiativă de telemedicină pediatrică unică în lume.

B.B.: Povestește-ne despre Fundaţia Părinţi din România și despre proiectul Peditel 1791. Când a început povestea voastră și ce te-a determinat să înființezi un call center pediatric care oferă parinților un sfat medical avizat, gratuit? Cum se desfășoară o zi obișnuită din viața asociației?
 
Povestea Fundaţiei Părinţi din România a început în 2009, când un tată, Catalin Chiş, după o experienţă neplacută petrecută la spital cu fiul său, a hotărât să se implice în schimbarea în BINE a sistemului public de sănătate. Aşa s-a născut Fundaţia Părinţi Clujeni în 2009, care a devenit Fundaţia Părinţi din România în 2012.
 
Am început în 2010 cu un proiect de dotare şi modernizare a Spitalului de Copii Cluj, de achiziţie a unei maşini de transport pacienţi între departamente, dotarea şi modernizatea bucătăriei centrale, dotarea cu aparatură chirurgicală a secţiei de Chirurgie Pediatrică; am modernizat complet Sala de operaţie nr 2.

În 10 ani de activitate, prin proiectele derulate, am schimbat şi influenţat pozitiv viaţa a peste 500.000 de copii. Şi cred că suntem unul dintre cele mai mici ONG-uri din România. Dar am reuşit să aducem alături de noi cei mai buni profesionişti, oameni dedicaţi şi voluntari inimoşi. Fără ei, ne-ar fi fost imposibil să facem atât de mult bine. Le mulţumesc pentru asta.
 
În 2014, din dorinţa de a fi un suport avizat, profesionist, cu sfaturi medicale oferite de medici, cu răbdare şi empatie, dar şi ca să descongestionăm camerele de gardă mult prea aglomerate, s-a născut Peditel 1791, o soluţie inovatoare de telemedicină pediatrică, acum unică în lume. Este singurul serviciu medical gratuit, apelabil de oriunde din lume la nr +40377771111. Ne-am propus să ajutăm necondiţionat părinţii din România cu sfaturi medicale non-urgente pentru problemele de sănătate ale copiilor lor, la orice oră din zi şi din noapte şi să oferim linişte, siguranţă, calm şi astfel să anulăm panica părinţilor.
 
Fiecare zi din viaţa noastră este diferită, medicii Peditel 24/7 răspund la telefon, oferind sfaturi părinţilor. Sunt continuu conectaţi cu părinţii, fiind minime, aproape inexistente momentele în care nu se vorbeşte la telefon. Este aşa de intensă activitatea medicală încât rareori, adică 2-3 minute pe oră, nu se aude sunetul telefonului de preluare a unui nou apel.
 
Pentru echipa administrativă şi de voluntari, o zi este o nouă bucurie şi ajutor oferit copiilor. Planificăm întâlniri cu prietenii care ne susţin financiar să oferim acest serviciu gratuit, tuturor părinţilor, planificăm campanii de fundrasing, comunicare, parteneriate media, evenimente de strângere de fonduri, alte evenimente, inclusiv conferinţe şi workshop-uri gratuite pentru părinţi, precum şi întâlniri directe cu părinţii şi autorităţile, primarii, școli, grădiniţe, creşe. O zi obişnuită la noi este ca un furnicar, uneori de luni până duminică. Dar la final, mulţumirea şi respectul părinţilor ne motivează să mergem mai departe şi ne bucurăm că am făcut fapte bune.
 
B.B.: Care a fost cea mai mare reușită de până acum a Fundaţiei Părinţi din România? Dar nereușita din care ai învățat cel mai mult?

Cea mai mare realizare este că un proiect comunitar gratuit, PEDITEL 1791, a devenit un serviciu medical de referinţă, de încredere, recomandat şi apreciat de comunitatea părinţilor. Şi că am reuşit să schimbăm cel puţin 2 perspective: ideea de gratuit şi respectul pentru medici. Suntem cel mai utilizat serviciu medical din România. Este un serviciu gratuit şi oamenii ne apreciază, ne respectă şi ne recomandă (peste 80% dintre apelurile noi preluate vin din recomandările comunităţii de părinţi care au utilizat serviciul cel puţin o dată). Am reuşit să aducem parteneri în Peditel 1791 -  donatori individuali, donatori corporate şi autorităţi, şi asta este un mare câştig.
 
Cea mai mare nu ştiu dacă nereuşită, ci calibrare a dezvoltării noastre, a fost aceea că nu ne-am aşteptat la ritmul de creştere accelerat (dublarea apelurilor anual, în cei 5 ani de funcţionare Peditel 1791) şi ritmul de identificare a finanţărilor. Astfel că această dezvoltare, creştere ne-a determinat să avem o abordare sustenabilă şi să gândim pe termen mediu, 2 ani, şi lung, 5 ani, şi să bugetăm resursele în consecinţă. Apoi am mai învăţat să facem faţă crizelor şi să aliniem viziuni diferite din partea multiplilor stakeholderi implicaţi. A fost o prioritate şi cred că ne-a ieşit.
 
B.B.: Care sunt principalele avantaje ale înscrierii proiectului în platforma Bursa Binelui din perspectiva ta? Cum v-a influenţat acest pas activitatea?

Platforma Bursa Binelui a fost esenţială în sustenabilitatea Peditel 1791. Ne-a asigurat finanţare imediată, predictibil, dar şi vizibilitate (proiectul nostru a avut sute de mii de vizualizări).

B.B.: Care consideri că sunt ingredientele unei campanii de fundraising de succes?
 
Un plan de comunicare, o strategie (alegerea canalelor, alegerea partenerilor), un mesaj puternic şi simplu de comunicare a nevoii şi a celor pe care îi ajutăm, care vor fi rezultatele implicării, cum schimbă donatorul vieţi şi destine şi o îmbinare de online şi offline, plus îndemnul de implicare. Fără call to action o campanie de fundraising nu are succes.
 
B.B.: Cum îi motivaţi pe oameni să doneze pentru cauza voastră?
 
Copiii sunt viitorul. Sănătatea copiilor este o temă naţională şi o preocupare a fiecăruia dintre noi, părinte sau nu. Mesajul nostru este simplu şi direct. #uncopilmaiputininspital şi #unapelsipanicadispare, dar şi #nonstopalaturidecopii.
Şi le arătăm transparent cum ajută implicarea fiecărui donator şi raportăm auditat, pentru că încrederea este cea mai importantă valoare a noastră.

Am ajutat peste 171,000 de copii în 5 ani, deci avem garanţia că ştim să facem bine tuturor copiilor şi avem nevoie permanent de sprijin, Peditel fiind un serviciu comunitar multianual.
 
B.B.: Care sunt pașii următori ai proiectului vostru? Ce planuri aveți pentru viitor?

În 2019 ne-am propus să oferim asistenţă medicală pediatrică non-stop prin telefon, pentru 100,000 de copii, dintre care 50% din mediul rural. Vom introduce şi o serie de alte inovaţii: AI, aplicaţii mobile, interconectări şi webinarii. De la o linie de gardă, vom adăuga 2 linii, cu medic non-stop. Iar în următorii 3 ani vrem să deschidem câte un centru local la Bucureşti, Iaşi, Brașov şi Timişoara, iar Clujul să rămână hub-ul tehnologic şi medical, fiind un proiect pornit din comunitatea medicală şi IT din Cluj.
Iar la final, avem o vorbă „când nu ştii ce să faci, fă BINE. Aşa, BINELE prinde rădăcini.”

Fundaţia Părinţi din România desfășoară începând cu luna aprilie 2019 o campanie de fundraising pe platforma bursabinelui.ro pentru oferirea accesului la asistenţă medicală pediatrică gratuită, prin telefon, copiilor din mediul rural. Din suma target de 50.000 lei, au fost strânși 3.120 de lei. Puteți susține în continuare proiectul donând aici.
 
 
***
Bursa Binelui aduce împreună organizațiile care au nevoie de sprijin pentru a-și desfășura activitatea și oamenii care vor să investească în faptele bune din comunitatea lor.
 
Este singura platformă online de acest tip care permite donațiile fără comisoane, atât pentru donator, cât și pentru organizație, încurajând astfel donatorii care vor să susțină cu sume mici o cauză (de la minimum 5 lei până la maximum 1000 de lei). Toate plățile sunt securizate și intră sub incidența legilor transferurilor bancare. 

Bursa Binelui este un proiect creat și susținut de Banca Comercială Română (BCR) în parteneriat cu EuPlătesc.
 

Bursa Binelui

Articole asociate

    BB

    Ajută-mă să exist în lumea ta, primele rezultate ale proiectului

    Un alt ONG înscris pe platforma Bursa Binelui își continuă misiunea cu ajutorul banilor strânși în urma participării în Campionatul de Bine. Proiectul „Ajută-mă să...
    Bursa Binelui

    Monica Bunaciu: transparența este cea care generează încredere

    BB:    Prin Campionatul de Bine este prima oară când ați încercat să atrageți banii necesari acestui proiect sau ați avut și alte tentative? MB: Am participat la Campionatu...
    Bursa Binelui

    Tips and Tricks pentru semifinaliștii Campionatului de Bine de la Cristina Grigore

    BB: Dacă ar fi să rezumați într-o frază, care este secretul locului pe care l-ați ocupat în Sferturile Campionatului de Bine? C.G.: Comunicarea permanenta cu ”beneficiarii&rdqu...