B.B.: Campionatul de Bine, ediția 2016-2017, s-a încheiat. Urmează o etapă de regândire a strategiei de strângere de fonduri prin intermediul Bursei Binelui?
S.V.: Campionatul de Bine din acest an a fost unul extrem de antrenant pe parcursul căruia am avut multe de învățat. Cum din ultimele zile ale competiției factorul surpriză nu a lipsit, încercăm an de an să ne îmbunătățim strategia.
B.B.: Există o logică diferită a strângerii de fonduri în timpul desfășurării Campionatului de Bine, față de perioada în care nu există competiția? Care este diferența?
S.V.: În afara competiției active a Campionatului, suntem preocupați în special să transformăm în Bine suma câștigată. În acest mod oamenii văd că rezultatele efortului nostru nu întârzie să apară și că decizia lor de a se alătura cauzei noastre este cea mai bună. Pe scurt, ne concentrăm să ne ținem de promisiune.
B.B.: Care sunt canalele de comunicare la care apelați în principal pentru strângerea de fonduri pe Bursa Binelui? Totodată, care sunt instrumentele furnizate de platformă la care apelați cel mai des?
S.V.: Canalele de comunicare pe care am ales să le folosim au fost e-mail-ul și pagina oficială de Facebook a fundației. Ele ne-au ajutat să ne prezentăm cauza și să mobilizăm persoanele care ne urmăresc îndeaproape activitatea. O pondere foarte mare a avut și mobilizarea întregii echipe în promovarea participării noastre la Bursa Binelui. Oricine ne trecea pragul afla despre cât de mult bine se poate face cu doar 5 lei.
B.B.: Dat fiind că în fiecare an există o ediție a Campionatului de Bine, dumneavoastră pregătiți din timp strategia de strângere de fonduri sau o definiți contextual la începutul Campionatului?
S.V.: Nu știu dacă este vorba despre o strategie intenționată cât despre faptul că avem în vedere tot timpul Bursa Binelui. În perioada “latentă” a competiției povestim celor care ne-au trecut pragul despre Campionatul de Bine și despre cât de importantă este implicarea lor activă. Faptul că ei chiar POT să facă diferența. Așa, oamenii înțeleg că toate eforturile sunt transformate în pași pentru o viață mai bună, din timp.
B.B.: Care sunt principalele avantaje ale înscrierii proiectelor pe platforma Bursă Binelui din perspectiva dumneavoastră?
S.V.: Unul dintre avantajele competiției este faptul de a fi organizată la nivel național. Așa avem ocazia de a ne face cunoscuți și altor persoane care nu reușesc să ne treacă pragul. Alt punct forte îl constituie platforma online pentru donații: activă tot timpul anului, oferă posibilitatea de a dona cu cardul fără comision. Practic, donația se află la câteva click-uri distanță. Având la îndemână o platformă securizată cu o transparență a tranzacțiilor ireproșabilă, Binele prinde contur rapid și relativ simplu. De asemenea, pragul donației minime - respectiv 5 lei - și ponderea importantă pe care o are fiecare donație în parte la sfârșitul competiției încurajează pe oricine să contribuie cu o sumă care este la îndemâna oricui.
B.B.: Ce sfat le-aţi da celor care vor să înscrie proiecte pe platforma Bursă Binelui? Cum ar trebui să abordeze această oportunitate pentru a strânge mai multe fonduri?
S.V.: Bursa Binelui trebuie privită că o oportunitate de a face auzită cauza în care crezi. O șansă de a vedea că Binele se poate materializa în multe feluri. Un Bine aflat la îndemână. Însă, cel mai important este să crezi în proiectul tău și să ai certitudinea că, odată finanțat, ar putea schimba vieți.